BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
DİL ve KONUŞMA TERAPİSİ BÖLÜMÜ
KATALOG DERS TANIMLARI
ÜNİVERSİTE ZORUNLU DERSLERİ
BTU101 Bilgisayar Okur Yazarlığı
Dersi tamamlayan öğrenciler temel bilgi teknolojisi kullanımı ile temel bilgisayar bilimleri konuları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
ORY100 Üniversite Hayatına Giriş
Yeni kayıt yaptıran ön lisans ve lisans öğrencilerinin Başkent Üniversitesini, üniversite hayatını sosyal-kültürel-akademik yönleriyle daha iyi tanıması ve öğrencilerin üniversite yaşamına uyum sağlaması konularını kapsar.
KRY100 Kariyer Planlama
KRY 100 Kariyer Planlama dersi öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedeflemektedir.
GSBHSH Seçmeli Güzel Sanatlar/ İlkyardım
Güzel Sanatlar Birimi’nin amacı açmış olduğu dersler ve sanatsal etkinlikler yoluyla, öğrencilerimizin güzel sanatlar alanında bilgi, beceri, gereksinim ve beklentilerini göz önüne alarak; yetenek ve ilgilerini geliştirmeyi ve dünyaya kültür, sanat ve estetik yönüyle daha geniş bir perspektiften bakmalarını amaçlamaktadır.
1. YARIYIL
İNGL101 İngilizce I
İNGL 101, genel İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan A1 seviyesinde bir derstir. Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil ve kelime bilgilerini artırmalarını ve dört dil becerisini (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) geliştirmelerini hedefler.
TÜRK101 Türk Dili I
Türk Dili dersi programı öğrencinin ana dilini yeterli ve doğru olarak kullanmasını sağlamak, öğrenciyi bir konu üzerinde etraflıca düşündürebilmek; ona düşündüğünü akılcı, yalın, özgün, etkili bir biçimde yazılı ve sözlü aktarmayı öğretmek; çeşitli kaynaklardan yararlanma, verileri değerlendirme becerisi kazandırabilmek; dinleme, eleştirme, planlı düşünme, düşüncelere saygı duyma ve topluluk karşısında konuşma alışkanlığı verebilmek; başarılı olmada, birikim kazanmada, dinlemenin ve okumanın önemini kavratmak; öğrenciyi iyi bir dinleyici ve okuyucu olmaya yöneltmek amaçlarını içerir.
DKT101 Dil ve Konuşma Terapisi Bilimine Giriş
Bu dersin amacı; dil ve konuşma terapisi (DKT) hakkında teorik bilgileri temel düzeyde öğrencilere kazandırmaktır. İletişim, dil, konuşma, ses ve yutma becerilerinin tanımları, içerikleri ve bozuklukları kuramsal düzeyde paylaşılır. Dil ve konuşma terapistinin görev, yetki ve sorumlulukları, uygulama alanları ve çalışma konuları hakkında temel bilgiler sunar.
DKT103 Anatomi
İnsan anatomisindeki temel kavramlar ve terminolojileri, insan vücudunun yapısı, dolaşım, sindirim, solunum sistemleri ve gövde anatomisi hakkında temel bilgiler sunar.
DKT105 Ses Fiziği
İşitme ve iletişimsel süreçlerde akustiğin temel özelliklerini, kavramlarını, prensiplerini anlatmayı amaçlar. Bu kapsamda temel fizik konularını ve psikoakustik ile ilgili iletişimsel süreçlere olan etkilerini açıklar. Sesin oluşumu, fiziksel özellikleri, temel akustik ve fonetik parametreleri anlatır.
DKT107 Dilbilime Giriş
Bu dersin amacı dil ve konuşma terapistleri için gerekli olan dilbilimsel terim ve kavramların tanım ve işlevlerini öğretmektir. Bu derste dilin bileşenleri ve patolojilerde gözlenen durumlar içinde ele alınacaktır.
DKT109 Dil Edinim Kuramları
Bu dersin amacı iletişimsel süreçlerde kullanılan dilin edinim süreçlerini kuramsal temelde öğrencilere aktarmaktır. Geçmişten günümüze dil edinim süreçlerinde bilimsel kanıtları aktarmayı hedefler.
DKT111 Çocuk ve Oyun
Bu ders öğrencilere çocuk gelişiminde önemli olan süreçleri ve oyunun gelişimsel süreçlerini aktarmayı amaçlar. Dil ve konuşma terapisinde oyun ve çocukların gelişimsel süreçlerine göre düzenlemeler hakkında bilgi verir.
DKT113 Halk Sağlığı
Bu dersin amacı öğrencilerin halk sağlığı bakış açılarını geliştirmeleri, koruyucu sağlık hizmetleri ve sağlık ölçütleri hakkında bilgi edinmeleridir. Bu kapsamda sağlık ölçütleri, toplumsal eşitsizlikler, toplumda sık görülen hastalıklar, yaşam kalitesi ve göstergelerini içermektedir.
DKT115 İşitme Sistem Fizyolojisi ve Değerlendirmesi
İşitme sistem anatomisi ve fizyolojisinin ayrıntılarıyla anlaşılması, yapısal ve fonksiyonel problemlerin en doğru şekilde tespit edilebilmesi için sistemin işleyişine göre ne tür değerlendirme yöntemlerinin kullanılabileceğini incelemeyi amaçlar.
2. YARIYIL
İNGL102 İngilizce II
İNGL 102, genel İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan A1 seviyesinde, ön koşulu İNGL 101 olan bir derstir. Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil ve kelime bilgilerini artırmalarını ve dört dil becerisini (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) geliştirmelerini hedefler.
TÜRK102 Türk Dili II
Türk Dili II dersi programı; öğrencinin ana dilini yeterli ve doğru olarak kullanmasını sağlamak, öğrenciyi bir konu üzerinde etraflıca düşündürebilmek; ona düşündüğünü akılcı, yalın, özgün, etkili bir biçimde yazılı ve sözlü aktarmayı öğretmek; çeşitli kaynaklardan yararlanma, verileri değerlendirme becerisi kazandırabilmek; dinleme, eleştirme, planlı düşünme, düşüncelere saygı duyma ve topluluk karşısında konuşma alışkanlığı verebilmek; başarılı olmada, birikim kazanmada, dinlemenin ve okumanın önemini kavratmak; öğrenciyi iyi bir dinleyici ve okuyucu olmaya yöneltmek amaçlarını içerir. Bununla birlikte; öğrencilerin eleştirel düşünme, yaratma ve bunları ifade etme becerilerinin geliştirilmesini amaçlayan bir etkin öğrenme dersidir.
DKT102 Dil ve Beyin
Dersin temel amacı nörofizyoloji konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak beynin dille ilişkili alanlarının tanım, fonksiyonlarını derinlemesine kazanmalarını sağlamaktır.
DKT104 Akustik ve Fonetik
Ses fiziğinin prensipleri, akustik yapısı ve insan kulağı ile akustik ekipmanlar arasındaki ölçümlerin prensipleri ve fonetik yapısı hakkında bilgi vermektir.
DKT106 İletişim ve Dil Bozuklukları
Öğrencilerin meslek hayatlarında sıklıkla karşılaşacağı iletişim bozukluklarına yönelik iletişim, dil ve konuşmanın becerilerinin gelişiminde yaşanan aksaklıklar ve bozukluklar hakkında teorik düzeyde bilgi sahibi olmasını amaçlar.
DKT108 Dil ve Konuşma Terapistleri İçin Fizyoloji
Bu ders; ses ve konuşmada kullanılan ve yutma fonksiyonuna-da görev alan baş, boyun ve yüz bölgesindeki anatomik özelliklerinin öğretilmesi ve ağız ve diş dokularının histolojisi hakkında detaylı bilgi verilmesi amaçlar.
DKT110 Türk İşaret Dili
Bu ders, Türk İşaret Dili'nin (TİD) yapısal özelliklerini, dilbilgisel kurallarını ve kullanım alanlarını tanıtarak, öğrencilerin temel iletişim becerileri kazanmasını amaçlar.
DKT112 Gelişim Psikolojisi
Bu derste, bireyin yaşam boyunca fiziksel, bilişsel ve sosyo-duygusal alanlarda yaşadığı gelişimsel değişimler ele alınır. İşitme ve iletişim gelişimiyle ilişkili kritik dönemler ve gelişimsel özellikler, yaşam döngüsü perspektifinden incelenir.
DKT114 Dil ve Konuşmanın Embriyolojisi
Bu dersin amacı insan gelişiminin doğumdan itibaren gelişimi ve iletişim için kullanılan organların embriyolojik gelişimlerini açıklamaktır.
DKT116 Kulak Burun Boğaz Hastalıkları
Bu ders, dil ve konuşma terapistleri ile multidisipliner olarak çalışan kulak burun boğaz hekimlerinin görev tanımları içinde yer alan kulak, burun, boğaz hastalıklarına ilişkin tanımlayıcı bilgileri öğrencilere aktarmayı amaçlar.
3. YARIYIL
ATA201 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I derslerinde, ana hatları ile Osmanlı Devleti'nin nitelikleri, çöküşünü hazırlayan iç ve dış nedenler, Batılı sanayileşmiş devletlerin 19.yy. da Osmanlı Devletine karşı olan politikaları, ulusal boyutta bir bağımsızlık savaşını zorunlu kılan nedenler ve savaşın gelişimi ayrıntılarıyla anlatılmaktadır.
İNGL201 İngilizce III
İNGL 201, genel İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan A2 seviyesinde bir derstir. Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil ve kelime bilgilerini artırmalarını ve dört dil becerisini (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) geliştirmelerini hedefler.
DKT201 Dil ve Konuşma Terapisinde Değerlendirme Esasları
Bu dersin amacı, dil ve konuşma terapisinin tüm alanlarına dair klinik uygulamalarla ilgili detaylı bilgi edinmek, temel tarama, ölçme ve görüşme yöntemlerinin kavranmasını sağlamak, karşılaşılan vakaların tüm yönleriyle ve doğru araçlarla değerlendirilmesine ilişkin bilgi edinmektir.
DKT203 Baş ve Yüz Anomalileri ve Değerlendirmesi
Bu ders; konuşmada kullanılan organların malformasyonları ile oluşacak patolojilere bağlı yaşanan iletişimsel güçlükleri teorik çerçevede açıklamayı amaçlar. Bu kapsamda baş ve yüz bölgesine yönelik temel düzeyde embriyolojik gelişim, risk faktörleri, görülen malformasyonlar ve danışana yaklaşımı ele alarak değerlendirmelerde dikkat edilecek hususları ve multidisipliner ekip içindeki sorumlulukları aktarmayı ele alır.
DKT205 Dil Konuşma Bozukluklarında Koruyucu Yaklaşımlar
Bu ders; iletişimsel süreçlerde erken dönem müdahalenin olumlu katkılarından yararlanmanın önemi ve bu kapsamda yapılacak girişimleri tarama, değerlendirme ve erken müdahale programlarının içeriklerini aktarmayı amaçlar.
DKT207 İşitme Kaybı ve İletişim
Bu ders; dil ve konuşma terapisinde duysal bozukluklara bağlı olarak gelişen işitme kaybında görülecek iletişimsel süreçleri ayrıntılı olarak incelemeyi amaçlar. Bu kapsamda öğrencilere kulağın yapısı ve genel iletişimsel süreçler hakkında bilgi verildikten sonra işitme kaybının gelişim alanlarına olan etkisi, dil konuşma bozukluklarında yapılabilecek değerlendirme ve müdahale yaklaşımları ve multidispliner çalışma içinde dil konuşma terapistlerinin sorumluluklarını ayrıntılı olarak aktarmayı hedefler.
DKT209 İşlevsellik, Yetiyitimi, Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması- ICF
Bu ders; dil ve konuşma bozukluklarının tanı ve sınıflandırılmasında yer alan yaklaşımları uluslararası ve ulusal literatür temelinde açıklamayı, işlevsellik, Yetiyitimi ve sağlığın uluslararası sınıflandırmasında dil ve konuşma bozukluklarının yerini, bu sınıflandırma sistemine göre değerlendirme esaslarını kapsamlı olarak ele alır.
DKT211 Uygulamalı Davranış Analizi Prensipleri
Bu ders; genel olarak davranışçı yaklaşımın teorik temelleri merkezinde uygulamalı davranış analizi ve bu kapsamda kullanılan davranış azaltma, pekiştirme ve değiştirme teknikleri hakkında bilgi ve uygulama yapmalarını amaçlamaktadır.
DKT213 İş Sağlığı ve Güvenliği
Bu ders, sağlık hizmeti sunumunda çalışan klinisyenlerin karşılaşabileceği fiziksel, kimyasal ve psikososyal riskler ile ilgili temel bilgi ve önlemleri kapsar. Öğrenciler, klinik ve eğitim ortamlarında güvenli çalışma koşulları oluşturma ve mesleki etik çerçevesinde risk yönetimi yapma becerisi kazanır.
DKT215 Biyomedikal ve Biyoteknoloji
Öğrencilerin, canlı ve mikroorganizmalarını kullanılarak yeni bir organizma elde etme veya değişiklikler meydana getirmek amacı ile kullanılan medikal teknolojiler hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlar.
4. YARIYIL
ATA202 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II. derslerinde, yeni Türk Devleti'ne çağdaş bir kimlik kazandırma çabaları, Atatürk İlkeleri'nin yanı sıra yeni devletinin varoluş felsefesi olan Atatürkçü düşünce sisteminin temel değer, kavram ve kurumları, neden-sonuç ilişkisi içinde ayrıntılarıyla incelenerek günümüze kadar olan siyasi, tarihi olayları, iç ve dış siyasi tarihi olayları, zaman elverdiği ölçüde öğrenciye aktarılmaktadır.
İNGL202 İngilizce IV
İNGL 202, genel İngilizceyi öğretmeyi amaçlayan A2 seviyesinde, ön koşulu İNGL 201 olan bir derstir. Bu ders, öğrencilerin, İngilizce dil ve kelime bilgilerini artırmalarını ve dört dil becerisini (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) geliştirmelerini hedefler.
DKT202 İletişim ve Dil Bozuklukları ve Değerlendirmesi
Bu ders, konjenital veya edinilmiş iletişim ve dil bozukluklarının tanımı, etiyolojisi, semptomları ve değerlendirmeleri hakkında teorik düzeyde öğrencileri bilgilendirmeyi amçlar. İletişim ve dil bozukluklarını gelişimsel süreçler içinde ve nörojenik düzeyde ayrıntılı incelemeyi ve değerlendirme araçlarını ve esaslarını öğretmeyi hedefler.
DKT204 Konuşma Sesi Bozuklukları ve Değerlendirmesi
Bu ders, konuşma sesi bozukluklarının tanımı, sınıflandırması, etiyolojisi, semptomları, değerlendirme ve müdahalesinde kullanılan yaklaşımları teorik çerçevede ve örnekler üzerinden anlatmayı amaçlar.
DKT206 Akıcılık Bozuklukları ve Değerlendirmesi
Bu ders, akıcı konuşma bozukluklarının tanımı, sınıflandırması, etiyolojisi, semptomları, değerlendirmesinde kullanılan yaklaşımları teorik çerçevede ve örnekler üzerinden anlatmayı amaçlar.
DKT208 Klinik Gözlem
Bu ders, iletişim bozukluklarına yönelik teorik bilgi ve becerilerini uygulamaya genelleyebilmesine katkıda bulunmak için klinik gözlem yapılmasını amaçlamaktadır.
DKT210 Nörogörüntüleme
Bu ders, dil ve konuşma terapisi alanında kullanılan temel beyin görüntüleme yöntemlerinin içeriklerini bilimsel makaleler üzerinden tartışılmasını içerir.
DKT212 Özel Gereksinimi Olan Bireyler
Bu ders; öğrencilerin meslek hayatlarında sıklıkla karşılaşacağı özel gereksinimi olan bireylerin tanımları, sınıflandırması, bu bozuklukların nedenleri, belirtileri ve özel gereksinimi olan bireylerin ülkemizdeki eğitsel uygulamaları hakkında teorik düzeyde bilgi sahibi olmasını amaçlar. Dersin ikincil amacı ise özel gereksinimi olan bireylerin yaşadıkları güçlüklere karşı farkındalık sağlamaktır.
DKT214 Aile Eğitim Süreçleri
Bu ders, dil ve konuşma terapisinde ailesine ve partnerine yapılan dil konuşma terapisi girişimlerinde yönlendirme yapmayı ve danışmanlık prensiplerini açıklamayı amaçlar. Ders kapsamında danışmanlık modelleri kanıta dayalı yöntemleri ve bilimsel makalelerle tartışılması amaçlanır.
DKT216 Farmakoloji
Bu ders, farmakoloji biliminin tanımı, özellikleri, prensipleri ve dil konuşma bozukluklarına yönelik müdahalede konumu hakkında öğrencilere bilgi aktarmayı amaçlar.
5. YARIYIL
DKT301 Beslenme-Yutma Bozuklukları ve Değerlendirmesi
Bu ders; yutma fizyolojisinin normal ve patolojik durumlarda olası görünümlerini, yutma bozukluğuna neden olan durumların öğretilmesini, değerlendirme yaklaşımlarını, ekip içinde dil konuşma terapistinin görev ve sorumluluklarının neler olduğunu öğretmeyi amaçlar.
DKT303 Motor Konuşma Bozuklukları ve Değerlendirmesi
Bu ders; motor konuşma bozukluklarını, tiplerini, özelliklerini, görülen patolojileri, değerlendirme esaslarını, ayırt edici tanı için dikkat edilecek hususları ayrıntılı olarak örneklerle açıklamayı amaçlar.
DKT305 İletişim ve Dil Bozuklukları Planlama ve Müdahalesi
Bu ders; iletişim ve dil bozukluklarına yönelik ayırt edici tanıya bağlı girişimleri, yapılan değerlendirme sonucuna göre bireyselleştirilmiş programlar hazırlama ve programlara bağlı kalarak kanıta dayalı müdahale girişimleri hakkında teorik düzeyde bilgilendirme ve uygulama yapmayı amaçlar.
DKT307 Ses ve Rezonans Bozuklukları ve Değerlendirmesi
Bu ders; larinksin anatomisi ve fizyolojisi, ses oluşum teorileri ve prensiplerini ayrıntılı olarak açıklar. Teorik bilginin ardından sesin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler ve içerikleri hakkında ayrıntılı bilgi içerir.
DKT309 Klinik Mesleki Uygulama I
Bu ders, iletişim bozukluklarına yönelik teorik bilgi ve becerilerini uygulamaya genelleyebilmesine katkıda bulunmak için klinik gözlem ve uygulama yapılmasını amaçlamaktadır.
DKT311 Danışmanlık Yaklaşımları
Bu ders, dil ve konuşma terapisinde bireye, ailesine ve partnerine yapılan dil konuşma terapisi girişimlerinde yönlendirme yapmayı ve danışmanlık prensiplerini açıklamayı amaçlar. Ders kapsamında danışmanlık modelleri kanıta dayalı yöntemleri ve bilimsel makalelerle tartışılması amaçlanır.
DKT313 Erken Çocukluk Döneminde Okur Yazarlık
Bu derste erken okuryazarlığın tanımı, bileşenleri, dil ve konuşma terapisi ile olan bağlantıları, değerlendirme esasları ve uygulanan kanıta dayalı müdahale programları paylaşılacaktır.
DKT315 Sosyal İletişim Bozuklukları
Bu ders, dilin pragmatik boyutu ve iletişimin etkileşim boyutunu derinlemesine ele alarak yaşanan patolojik durumlarda ortaya çıkan bozukluğun tipini, derecesini, değerlendirme ve müdahale süreçlerini öğrencilere aktarmayı amaçlar.
DKT317 Araştırma Teknikleri
Bu ders; dil ve konuşma terapisi ve multidisipliner alanlarda yapılacak bilimsel çalışmalarda literatür taraması, araştırma sorusu/hipotez oluşturma, problemi belirleme, gerekçe ve amaç oluşturma, çalışma deseni belirleme ve bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel rapor yazma hakkında detaylı bilgi vermeyi amaçlar.
6. YARIYIL
DKT302 Konuşma Sesi Bozuklukları Planlama ve Müdahalesi
Bu ders; konuşma bozukluklarına yönelik ayırt edici tanıya bağlı girişimleri, yapılan değerlendirme sonucuna göre bireyselleştirilmiş programlar hazırlama ve programlara bağlı kalarak kanıta dayalı müdahale girişimleri hakkında teorik düzeyde bilgilendirme ve uygulama yapmayı amaçlar.
DKT304 Akıcılık Bozuklukları Planlama ve Müdahalesi
Bu ders; akıcı konuşma bozukluklarına yönelik ayırt edici tanıya bağlı girişimleri, yapılan değerlendirme sonucuna göre bireyselleştirilmiş programlar hazırlama ve programlara bağlı kalarak kanıta dayalı müdahale girişimleri hakkında teorik düzeyde bilgilendirme ve uygulama yapmayı amaçlar.
DKT306 Ses ve Rezonans Bozuklukları Planlama ve Müdahalesi
Bu ders; ses ve/veya rezonans bozukluklarına yönelik ayırt edici tanıya bağlı girişimleri, yapılan değerlendirme sonucuna göre bireyselleştirilmiş programlar hazırlama ve programlara bağlı kalarak kanıta dayalı müdahale girişimleri hakkında teorik düzeyde bilgilendirme ve uygulama yapmayı amaçlar.
DKT308 Beslenme- Yutma Bozuklukları Planlama ve Müdahalesi
Bu ders; beslenme- yutma bozukluklarına yönelik ayırt edici tanıya bağlı girişimleri, yapılan değerlendirme sonucuna göre bireyselleştirilmiş programlar hazırlama ve programlara bağlı kalarak kanıta dayalı müdahale girişimleri hakkında teorik düzeyde bilgilendirme ve uygulama yapmayı amaçlar.
DKT310 Klinik Mesleki Uygulama II
Bu ders, iletişim bozukluklarına yönelik teorik bilgi ve becerilerini uygulamaya genelleyebilmesine katkıda bulunmak için klinik gözlem ve uygulama yapılmasını amaçlamaktadır.
DKT312 Biyoistatistik
Bu ders kapsamında, herhangi bir yöntemle toplanmış verilerin istatistiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmesi için gerekli önkoşulların test edilmesi, nicel verilerin analiz edilmesi, raporlanması ve SPSS programını temel düzeyde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
DKT314 Meslek Etiği
Bu ders kapsamındaki konular dil konuşma terapisine yönelik meslek etiği ve hasta hakları, multidisipliner alanlarda çalışmada görev ve sorumlulukları, hasta hakları ve etiğine yönelik kapsamlı incelemeyi amaçlar.
DKT316 Alternatif ve Destekleyici İletişim Sistemleri
Bu dersin amacı alternatif destekleyici iletişim sistemleri hakkında öğrencilerin teorik düzeyde bilgi sahibi olmasıdır. İletişim problemi yaşayan bireylerin alternatif destekleyici iletişim sistemlerinin neler olduğu, özellikleri ve kullanım alanlarını içermektedir.
DKT318 Mesleki Mevzuatlar
Bu ders tıp, sağlık ve dil konuşma terapisi alanında uygulanan yasal belgelerin anlaşılmasını ve yorumlanmasını içerir. Ders kapsamında mevzuata ilişkin haklar, düzenlemeler, prosedürler ve kanunlar incelenecektir.
DKT320 Telepraktis ve Teknolojik Uygulamalar
Bu derste erken okuryazarlığın tanımı, bileşenleri, dil ve konuşma terapisi ile olan bağlantıları, değerlendirme esasları ve uygulanan kanıta dayalı müdahale programları paylaşılacaktır.
7. YARIYIL
DKT401 Materyal Hazırlama
Bu ders; iletişim bozukluklarına sahip bireylerin müdahalesinde kullanılan materyallerin tasarlanması ve müdahale programlarının oluşturulmasını öğrencilere kazandırmayı amaçlar.
DKT403 Seminer I
Bu dersin amacı; öğrencilerin, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik kanıta dayalı değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını bilimsel çerçevede incelemektir.
DKT405 İleri Klinik Uygulama I
Bu ders, iletişim bozukluklarına yönelik teorik bilgi ve becerilerini uygulamaya genelleyebilmesine katkıda bulunmak için klinik gözlem ve uygulama yapılmasını amaçlamaktadır.
DKT407 İşitsel Rehabilitasyon
Bu dersin kapsamında öğrencilerin temel düzeyde perifer ve santral işitmeye yönelik bilgi sahibi olmaları, işitme ölçüm yöntemlerini bilmeleri, santral işitsel işlemleme bozukluğunu, işitme kaybında değerlendirme yaklaşımları ve işitsel rehabilitasyonda müdahale yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
DKT409 Ortodonti ve Protezler
Ortodonti ve protez alanında dil ve konuşma bozukluklarına ilişkin temel bilgi, değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında teorik düzeyde bilgi vermeyi amaçlar.
DKT411 Çokdillilik
Bu ders, öğrencilere bireylerin iki veya daha fazla dilde nasıl iletişim kurduğunu ve bu sürecin dil gelişimi, kültürel etkileşim ve bilişsel işlemler üzerindeki etkilerini anlatmayı amaçlar.
8. YARIYIL
DKT402 Bitirme Projesi
Bu ders, belirlenen bir konuda alanyazın tarama, araştırma problemi oluşturarak hipotezlerinizi oluşturma, hipotezler için uygun yöntemi ve deseni belirleyerek uygulama, analiz etme ve raporlamayı kapsar.
DKT404 Seminer II
Bu dersin amacı; öğrencilerin, iletişim, dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik kanıta dayalı değerlendirme ve müdahale yaklaşımlarını bilimsel çerçevede incelemektir.
DKT406 İleri Klinik Uygulama II
Bu ders, iletişim bozukluklarına yönelik teorik bilgi ve becerilerini uygulamaya genelleyebilmesine katkıda bulunmak için klinik gözlem ve uygulama yapılmasını amaçlamaktadır.
DKT408 Aile ve Etkileşim Temelli Yöntemler
Bu dersin kapsamında öğrencileri çocuk merkezli yaklaşımlar temelinde etkileşim temelli yöntemlerin ne olduğu, sınıflandırması, kanıta dayalı değerlendirme ve müdahale yaklaşımları hakkında bilgilendirmeyi amaçlar.
DKT410 Baş ve Yüz Anomalilerinde Planlama ve Müdahale
Bu ders; konuşmada kullanılan organların malformasyonları ile oluşacak patolojilere bağlı yaşanan iletişimsel güçlükleri açıklamayı amaçlar. Bu kapsamda baş ve yüz bölgesine yönelik temel düzeyde embriyolojik gelişim, risk faktörleri, görülen malformasyonlar ve danışana yaklaşımı ele alarak değerlendirme ve müdahalede dikkat edilecek hususları ve multidisipliner ekip içindeki sorumlulukları aktarmayı uygulamalı olarak ele alır.
DKT412 Sosyal Sorumluluk ve Topluma Hizmet
Bu ders, dil ve konuşma bozukluklarına yönelik bir sosyal sorumluluk projesinin hazırlanması veya bir sivil toplum örgütü çalışmalarına dahil olmayı amaçlar.